fredag 16. januar 2009

min nye sunne livsstil

Ting jeg er stolt av fra denne uka:

Torsdag: laget grønn lasagne enda jeg kom altfor sent hjem fra jobb (kl 2000) og normalt ikke ville giddet å stå på slik:
tomatbasert saus med kylling, brokkoli, ajvar, gulrot, hvit saus av spinat og cottagecheese, lagt lagvis med fullkornslasagneplater med litt feta og jarlsberg til topps.. nam nam, lagde masse i en brødform og delte opp i flere porsjoner, slik at jeg kan fryse og varme opp en annen gang jeg kommer sent hjem fra jobb..

Onsdag: gikk en times tur på kvelden, selv om jeg bare hadde lyst til å legge meg foran tvn da jeg kom hjem fra jobb med vondt i hele kroppen. Det hjelper med iPod og en fersk podcast med this American Life som varer en time. En times gåtur i selskap med en time this American Life. Lagde fullkorns fajitas med kylling, masse grønt og forberedte en kyllingsalat til lunsj til torsdag..

tirsdag,
husker ikke om jeg har noe å være stolt av fra tirsdag..husker morgenen dog, sov dårlig, knuste jena tekopp samt sølte og var slepphendt på kjøkkenet..

mandag
smoothie til frokost, varmet opp rødbetesuppe fra søndag til middag

søndag
lagde rødbetsuppe yum yum, fryste ned en stor porsjon til en annen gang.
kjempefrisk juice av gulrot, eple, ingefær, smaker som ungdomskilden altså, elsker min nye juicesentrifuge!
gikk en lang tur i over en time i øse pøse regn

1 kommentar:

  1. du og du! Svært inspirerende!
    Kunne ikke du lagt ut oppskriften til ungdomskilden?
    Hilsen ridderene av det runde bord!

    SvarSlett